En natt kvar...

Så är det sista natten på mitt lov. Imorgon kväll tar det slut och 18:45 tar jag bussen ned till Eksjö och Ing 2. Gud, denna gud som jag inte tror på, men jag hatar det. Och samtidigt ändå inte. Egentligen är det inte så farligt att åka ned igen, men det är aldrig kul att lämna världen helt bakom sig. För när vi är ute i fält existerar bara vår lilla värld, jargongen mellan oss soldater och de tvång som finns. Jag hatar det tiofalt mer nu när det bara är 70 dagar kvar till muck. 56 dagar av tjänst om man räknar dagen vi muckar....

Nu är det tre veckor kvar till nästa gång jag är hemma. Jag gissar att ni anar min desperation att vara vaken så mycket som möjligt denna sista natt, att verkligen ta vara på den lediga tiden. Men samtidigt orkar jag inte göra det. Jag hade tänkt gå och lägga mig hyfsat tidigt den här kvällen för att kunna gå upp imorgon och ha en dag framför mig. Nu är klockan 02:05 och jag är kvar vid datorn. Jag tänker gå och lägga mig inom kort men inte sova för det. Åh nej, jag ska se en film först och njuta av detta. Drömma mig bort till andra länder och världar utan krav på engagemang och annat.

Och i detta kaos av två världar svävar du, min älva, en dröm som då och då är min att ha hos mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0