Vem och varför?

Jag har väl egentligen aldrig varit något större fan av bloggsamhället som på sistone fått så mycket uppmärksamhet i samhället. Det har liksom inte varit min grej att låta andra ta del av vad jag gör eller tänker. Fördelen med att ha en blogg kommer jag dock att ta upp här nedan.

Jag har så länge jag gått i skolan haft en förkärlek till att skriva, så må det vara poesi, noveller av olika typ eller rentav den bok jag pysslar med i dagsläget. Det som spelar roll är skrivandet; resultatet har oftast varit av underordnad betydelse eftersom jag skriver för min egen skull. Om man sedan kunde förtjäna sitt uppehälle på det, ja det är väl en annan fördel med att kunna skriva, men poängen är att det är min grej.
Problemet med att ha skrivandet som syssla är att det inte alltid går bra. Man är inte på rätt humör för att skriva färdigt en speciell text, man är får inte till rätt sinnesstämning för att skriva alls eller så är det något annat som kommer i vägen. Det är då som bloggen kommer till sin rätt. Åtminstone för mig.
Att skriva är att skapa, att se något ta form i skepnad av svart på vitt som enstaka bokstäver och ord. Tillsammans blir det ett mönster, och som mina vänner känner till anser jag att "skönhet är ett mönster". ;)

Så, summa summarum, det här blir ett sätt att skriva och skapa utan att för den skull vara tvingad att prestera något. Får se hur mycket som jag har tid att få ned här eftersom jag gör lumpen, men jag tänker definitivt göra mitt bästa för att frekvent uppdatera sidan.

Slutligen då, för er som kommer att läsa titt som tätt här, glad påsk och ha en fortsatt trevlig vår. Det dröjer nog en tre veckor innan jag säger något nytt.

Högaktningsfullt,

Christian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0