En arbetsdag i arbetandets tecken

En sådan arbetsdag det har varit.... Större delen av den har gått bra faktiskt, men det är den sista vändan som varit kaotisk. Återigen kan jag ju undra varför jag sitter uppe, men sanningen är att jag har mycket att prata om med kompisarna som är uppe och jag behöver inte vakna tidigt imorgon.

Så, min arbetsdag! Jag började som vanligt med att ta en liten vända från alvik till åkeshov och därefter till gullmarsplan. Det är inte det vanliga, utan det vanliga är att jag gör en liten vända med något tåg först. Av någon anledning så får jag oftare de tyngsta passen sist på dagen. ^^
Från gullmarsplan tog jag tjugo minuter senare ett tåg till vällingby, åkte tillbaka till farsta strand och sedan in i depån i vällingby via vällingby centrum. Också det en lätt sak, även om själva passet är tre timmar. Därefter hade jag en trevlig rast på två timmar så jag åkte till alvik, åt middag och slappade till 21:07, den tid jag skulle köra ett sista varv på linje 19 och sedan sluta för dagen. Schemat tog slut 23:10.
Här började cirkusen... Jag kom så långt som till centralen och sedan tog det stopp. P g a något tekniskt fel vid medborgarplats så hade det börjat brinna i en kabel vid norra änden på plattformen. Röken hade tydligen blåst ned vid slussen också så röda linjen fick inte stanna där utan bara åka förbi. För oss på gröna så innebar det emellertid att vi inte kunde mellan hötorget och gullmarsplan. Det var INTE roligt att stå stilla en halvtimme på centralen!
Jag måste ha svarat på samma frågor tusen gånger och pratade mig hes i den jäkla micken för att upplysa folk om vad som hänt. Varvat med det hade jag en större eller mindre klunga vid hytten som frågade om en massa saker också. ^^
Det hela slutade med att jag fick åka ut till hagsätra runt 22:45. Det är nästan en timme för sent där ute... Sedan vände jag, tog tåget en station och bytte tåg med det som kom in mot hagsätra på andra sidan. Med det åkte jag tillbaka till hagsätra, satt där i tjugo minuter och åkte sedan till högdalen. I högdalen bytte jag tåg igen och det tåg som jag fick nu fick jag köra in i depån i högdalen. För den som inte vet det ligger den här depån på andra sidan stan... Kort och gott slutade jag en halvtimme för sent och på fel sida om stan. ^^ Mindre roligt!

Sagan slutade lyckligt i alla fall. Ibland är det bra att ha bröder som inte går och lägger sig för brorsan erbjöd sig att plocka upp mig med bilen vid alvik 00:30. Alltid skönt att få åka bil sista biten hem, för det tar fyrtio minuter från högdalen till brommaplan och sedan ytterligare en kvart med bussen. Räknar man in väntetiden vid brommaplan också.... Ni fattar poängen.

Summa summarum, det är kul när det händer något utöver det vanliga, men ack vad jobbigt det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0