Vart tar tiden vägen?

Ja, så kan det bli när man börjar jobba på allvar och inser att man inte har så mycket tid att göra saker längre. Egentligen finns tiden där; man måste bara göra prioriteringar. Vilket jag ska göra från och med imorgon tänkte jag. Det här blir alltså ett kortare blogginlägg, men jag ska lägga fram min plan så att ni icke må misströsta och ledas att tro att jag aldrig kommer åter... =)

Tanken är alltså att sitta mindre vid datorn. Jag sitter väl egentligen inte så väldigt mycket här ändå, men jag känner att det är för mycket i vilket fall som helst. Jag hinner inte med det jag vill göra. Vad vill jag göra då? Jo, det är mycket enkelt:

1. Jag vill ta tag i ässjan när jag får lite tid över så att den kanske blir funktionsduglig. Sist jag pratade med en kille om hans ässja så berättade han att det hade tagit ett år att få den ordentligt funktionell och vettig. Med andra ord har jag tid på mig. ;)

2. Jag vill ta upp silversmidet igen. Just i det här finns det så många olika saker jag aldrig prövat och så många av dem är inte omöjliga att få till med lite övning, tålamod och någon smärre investering. Jag kanske skulle skrapa ihop ett litet lager av prylar, ta en del foton och försöka få det sålt. På så sätt får jag ut någon slags ekonomisk ersättning också...

3. Skrivandet. Det här är ju en rätt stor del av vad jag vill göra med min tid. Jag sitter ju här nu t ex, bara det pekar ju på hur skrivandet ramlar in i någon slags del av mitt liv. Hur som helst, det finns en massa saker att skriva och t o m ett par större saker som jag skulle behöva avsluta. Till råga på allt så föll det ned en ny idé, som jag tänker hålla hemlig, och givetvis började jag tänka en massa på den.
Nu är det lätt att tro att jag skriver "hemligt" bara för att folk ska fråga, men så är inte fallet. Sedan kan man ju tro att jag skriver att det inte är så för att ingen ska tro så men att det i själva verket just är så att jag vill att folk ska fråga. Och så vidare...

Men var inte oroliga om ni inte skulle se mig på ett tag. Jag tittar ju in lite här och var men antagligen inte lika länge. Har ju bröderna på chatten, de konstiga figurerna på MSN och en eller tre till att ta hand om. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0