Så har en ny vecka gått!

En vecka. Så länge har jag gått på utbildningen för att bli tunneltågförare. Nej, det heter inte "tunnelbaneförare". Jag kör tåget, inte banan. ^^
För att inte tråka ut er med långrandiga historier om vad man får och inte får göra, vad som är vad och alltihop så hoppar vi över teknikaliteterna. För er som vill åka med någon gång så upplyser jag om att det är fem månader och tre veckor dit; när man jobbat i sex månader får man ta passagerare i körhytten.

I övrigt rullar livet på. Jag har varit lite seg den här veckan och latade mig hemma istället för att gå och träna i onsdags. Men det går att reparera. Man blir rätt trött av att sätta sig i skolbänken varje förmiddag... Å andra sidan får jag lön för det nu! =)
Jag har tittat lite på schemat för hur man kör i veckorna och det ser rätt ok ut. Veckorna är 36 timmar långa i genomsnitt, men vissa veckor jobbar man bara tisdag, onsdag, torsdag! Som mest blir det fyra dagar på rad man jobbar. Med andra ord är jag glad att jag fick tag på ett "rätt soft jobb med chill lön". ;)

Så kommer vi till fritiden och allt man borde göra där. Det är konstigt att jag har en massa "borden" där. Boken är för tillfället lite lagd åt sidan eftersom jag inte orkar ta tag i det just nu. Men det kommer det med. Jag tänker inte låta tre års arbete gå till spillo bara för att jag är lite odisciplinerad ibland!
Ässjan är på G den också. Det jag behöver är mina eldfasta tegelstenar och stenkolet, sedan blir det elda, hamra, elda... Smidesämne har jag faktiskt redan och hammare med tång beställdes och hämtades för någon månad sedan. Med handboken jag köpte så känns det rätt positivt.

I övrigt finns inte mycket att berätta. Jag letar lägenhet i närheten av Vällingby så att jag kan ta mig till jobbet med cykel.  Jobb med lön till hyra har jag ju i alla fall. Nå, det kommer väl fram något om man bara håller ögonen öppna.

Natti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0