Helt kort och framförallt gott!

Det har varit en ovanlig dag. Fastän den har varit lång så har den varit rätt bra; först glöggfika hos syrran med familj och därefter jobbet så klart. Vem vill inte jobba på en lördag? =P Hur som helst, det goda som jag tänkte komma fram till är min favoritöl: Wychwood Brewery's himmelska stout, Black Wych. Den har jag längtat efter hela dagen faktiskt. Och nu står glaset här, fyllt till brädden av härligt svart stout, med en underbar smak som slår Guinness i alla lägen. Den smakar ju bränt bröd... Nej, Black Wych förtjänar verkligen det betyg den har fått i min öllista; jag tror att det är två sorter som har fått 8 av 10 och denna stout är en av dem. Jag kan ta reda på vilken som är den andra också...
Nehej, det fanns visst ingen mer 8a. Således är Black Wych den som toppar listan! Det finns ett par stout till som har fått fina 7or, men än så länge har jag inte hittat bättre sort än BW.

Då var det sagt. Drick mer Black Wych!


Kommentarer
Postat av: Klfh

Du och din öl...:P Förslag på datum för utgång under juluppehållet?

2008-12-21 @ 11:24:12
Postat av: Christian

Annandagen möjligen?

2008-12-22 @ 00:49:42
URL: http://filurix.blogg.se/
Postat av: Klfh

Sure, funkar för mig. Vi får välan ta och kolla runt i gänget igen. Hoppas på bättre uppslutning den här gången.

2008-12-22 @ 01:24:50
Postat av: Christian

Jo, Nattis lär ju vara hemma i Halmstad iofs. Men Johan, Jossan, brorsan, Mossa, Jocke... Vi får kolla!

2008-12-22 @ 11:37:12
URL: http://filurix.blogg.se/
Postat av: Klfh

Yes! Mossan hade planer på att fara till Gotland nån gång under mellandagarna, ska kolla vilka datum som gäller där. De andra lyckas jag aldrig få tag på när jag försöker...

2008-12-22 @ 12:45:39
Postat av: Christian

Jag ska göra ett försök jag med. Kan ju bli svårt i och med julhelgen...

2008-12-22 @ 21:56:46
URL: http://filurix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0