Två bra dagar

Det har varit två ovanligt bra dagar nu faktiskt. Det mesta har flutit på, jobbet har gått hur fint som helst trots att det småregnat lite och blivit halt. Men det är så lite att det knappt märks och då går det bra att köra; man slappnar av, tänker på annat och fastnar inte i den där spiralen om hur lång tid det är kvar tills man får gå hem. =)
Imorgon är jag ledig men jag försöker få till lite gnet... Problemet är bara att när jag verkligen vill gneta så finns det inget. I alla fall inte nu ikväll. Men Tx lovade att höra av sig om något dök upp så jag får hoppas att de ringer imorgon. Det vore verkligen bra att få in lite extraslantar till januari eftersom den årliga skidresan till Österrike är i februari. Speaking of which, jag måste söka semester ja. Nog för att pengarna jag har nu räcker till resan, utan problem, men jag hade nog tänkt att jag skulle ha några kronor utöver den också, inte bara lägga allt på den...

Andra märkliga saker som händer... Det börjar närma sig jul nu och jag behöver ta tag i julkort och julklappar. =) Besvärligt det där med just julklapparna, jag måste verkligen börja med inköpandet av dem. Dessvärre har jag väl typ EN idé om vad jag ska ge bort... Som tur är har jag några trumf på hand så det är lika bra att börja slita!

Annars har det väl inte varit några stora saker på G på sistone. Jag tonade håret mörkare i lördags och jag blev väldigt nöjd. =) Sedan var jag på glöggkväll i lördags också, vilket alltid innebär trevligt sällskap om man har samma vänner som jag! Tror inte jag var hemma förrän halv fem på morgonen och då är det ju tur att man inte ska upp och jobba. Söndagkvällen ägnades åt en julkonsert med Stockholms Motettkör där bl a min svensklärare från gymnasiet och min utbildare från tunnelbanan sjunger. Det är något overkligt med à capella faktiskt, helt annorlunda mot att höra sång tillsammans med instrument.... Talesättet säger ju att rösten är det främsta instrumentet och jag kan hålla med om att det ligger något i det. Ni som inte kunde komma, ni missade något! =P

Kommentarer
Postat av: koreanskan

hmm.. var det verkligen så sent när ni lämnade?

förvirrad

haha... ibland är det lite skrämmande vad minnet kan svika en =)



kul hade vi iaf!!

supertack för en toppenkväll!



ser fram emot nästa!

2008-12-29 @ 11:56:28
URL: http://koreanskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0