Tiden går...

Jag satt just och tänkte på hur allting rullar vidare vare sig man vill det eller inte, och i samma nu insåg jag också att jag inte har uppdaterat bloggen på rätt länge. Av förklarliga skäl, det ska påpekas. Min senaste vecka har varit rätt hektisk. Från förra onsdagen har jag i stort sett jobbat "tvåskift" för att hinna bli klar med lägenheten och samtidigt köra tåg på jobbet. Lägenhet på förmiddagen, jobba på eftermiddagen. Med andra ord har det blivit ytterst lite tid kvar att sitta vid datorn på. Faktum är att det har blivit ytterst lite tid till att göra något alls förutom lägenhet och jobb. =)
En liten lägesrapport då: I köket är allt så gott som klart. Jag ska stryka taket en gång till med bättre vit färg för att ge det en mer jämn nyans. Väggarna är helt klara så när som på delen bakom elementet, men det är inte samma brådska med det.
I vardagsrummet har jag strukit ett lager vitt i taket och ett lager midsommarvitt på väggarna. Nu ska jag försöka planera det hela lite så att jag får ut maximalt av tiden nästa gång jag är där, så att jag kan börja måla en del, sedan gå vidare till nästa och fortsätta i ett "varv" så att säga. Förhoppningsvis går allt enligt planerna och smutsjobben är klara till helgen. Sedan följer väl lite putsjobb på lister och så, men det är inte så farligt. Då är det värre med tvättandet innan man målar, men det är jag lyckligtvis helt klar med. =)

Så nu återstår alltså att måla en hel del och sedan börja fixa med det sista. Dörren som sattes igen har blivit riktigt bra till en början och nu ska skivan bara målas med lite vit grundfärg så att den inte syns så bra innan den tapetseras över. Det måste ju bli så likt den övriga väggen som möjligt...

I det övriga livet händer inte så mycket. Jag hinner inte träna eller göra så mycket alls eftersom jag ägnar tiden åt, ja, det gissar ni säkert... Planen är att få allt med flytten klart och sedan kan jag återgå till mitt relativt bekymmerslösa liv. Träna, skriva, pyssla med silvret och givetvis jobba. Men när lägenheten är klar har jag inte en massa timmar som hänger över mig hela tiden.
På skrivfronten går det inte så himla fort just nu. Som jag nämnt ett par gånger ská jag skriva om min bok, men eftersom jag aldrig riktigt får tiden att sätta mig med det så har det inte blivit av än. Just nu upptäckte jag just en trevlig musikbit som kan gå bra att skriva till, men jag har lite för mycket att göra för att kunna sätta mig nu.
Silvret får också anstå tills vidare, eller "knypplandet" som en kompis sade igår, men jag har lite idéer för båda hängsmycken av enbart silver och med infattningar, med tillhörande kedjor givetvis. Jag skulle också vilja göra ett nytt armband till mig själv, men då i stort sett alla slantar sparas till lägenheten blir det inte helt lätt att få dem att räcka till silvret som krävs för jobbet...

Kort och gott kretsar mitt liv kring att jobba och min lägenhet. Antingen får jag se till att bli rik så att jag slipper jobba, eller så får jag se till att bli klar med lägenheten någon gång. Vilket som är enklast tänker jag nog inte svara på. =P

Kommentarer
Postat av: Natalie (tub1 Alv)

Hej! Första gången jag besöker din plats här på internet. Det är en bra blogg, välskriven och intressant. Faktum är att jag lånade ett citat från dig och mailade till en kompis, det var det här:





"Jag äger världen jag har omkring mig."



Bra jobbat!



Natalie



2008-06-15 @ 12:58:36
Postat av: sandra

vill nog påpeka att ditt liv inte bara kretsar kring jobbet o lägenheten.. harkelhosthost

hehe.. kram

2008-06-22 @ 22:05:12
URL: http://koreanskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0