Tjärnen

Jag ska inte påstå att det är ett av mina bästa verk, men det är sannerligen ett av de bättre jag fått ihop på sista tiden. Tillägnas en fröken, haha, utan att något menas. =)



Tjärnen glittrar svart och mörk,
ett bråddjup utan botten,
och i brynet dansar naken älva,
ser inte faran i nattens vatten.

Jag tittar ur dunklet av huvan,
ser vad hon inte kan se,
och ej heller tycks hon se mig,
trots min varning för nattens sjö.

Dimmiga tår så nära brinken,
hon dansar utan bekymmer,
och frestar mig att lämna skuggan,
för en dans med naken skönhet.

Men mellan träden glittrar solen,
och älvan skyggar för ljuset,
ty sagor har ingen plats i dager,
blott gryningen är deras timma.

Tjärnen glittrar svart och mörk,
men i djupet utan botten
vilar naken älva i stilla ro,
för att dansa en annan afton.

Kommentarer
Postat av: koreanskan

mycket fint Sergeant Borg!

2008-11-07 @ 22:25:03
URL: http://koreanskan.blogg.se/
Postat av: Christian

Tack tack. :)

2008-11-10 @ 14:18:58
URL: http://filurix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0