"A revolution without dance is no revolution at all!"

Det är alltid lika hopplöst det här att komma hem från jobbet och inse att alla bra tankar man hade har smält som snö... När man sitter där och kör så finns det alltid något man tänker på; man har inte fokus på särskilt mycket förutom att köra och tänka typ. Men när jag kommer hem så är det ofta rätt mycket som ska göras. =) Även om det är bra saker så som att sätta sig vid datorn för att prata med kompisar, se en film eller bara ta det lugnt... Man tänker på annat. Jag borde kanske bli bättre på att skriva ned mina idéer, ta författargrejen på större allvar och alltid ha med mig ett block och en penna. Hahaha! Yeah, like that's gonna happen...
Nej, jag är nog mer en impulsiv skribent egentligen, så tillvida att jag gärna tänker ut delar i förväg och sedan utforskar resten av historien i den takt jag skriver den. Jag vet inte om jag har pratat om det innan... Poängen är hur som helst att man antingen bara börjar med en historia och ser vart den leder. Man planerar inga slut, ingen mitten eller hur det ena ska vara relativt till det andra. Det är väldigt spännande att göra så faktiskt. =) Om man inte ens själv som skribent vet vad som ska hända i nästa stycke så är det som att se en film man aldrig sett!
Fingrarna hamrar på tangentbordet och i huvudet ser man scen efter scen och bara beskriver det. Helt plötsligt faller alla bitarna på plats och "DET" händer! Så man knattrar vidare på tangenterna och först när man hämtar andan, läser vad man skrivit och tänker till, det är då man inser att det är jävligt bra text! =)
Så är det med den saken i alla fall. Nu avbröt jag mig lite så jag glömde bort om det var något mer jag ville säga om det ämnet.

Moving on...

Jag lurar lite på att färga håret. Att jag ska klippa mig inom en hyfsat överskådlig framtid är rätt klart, men det vore roligt med förändring också... Nu är det inte frågan om en vild färg som typ blått eller grönt. Snarare tänker jag på en något ljusare färg eller en något mörkare nyans av det jag har nu. Vilket blir svårt att beskriva. ^^ Ahem... Ja, de som känner mig vet ju säkert vilken hårfärg jag har i vanliga fall så det är kanske sak samma. Men lite förändring på den fronten vore kul i alla fall. =)

Det var nog allt för ikväll. Finns ju givetvis mycket att skälla på som vanligt, men jag orkar inte riktigt med det idag. De sakerna finns nog kvar imorgon också. Pinsamt att 40% av folket i Sverige inte ens fixar en "enkel stavningskontroll"... Puckon, de finns överallt!!! Jag borde plocka fram DDT:n och göra mig av med dem alla!

Kommentarer
Postat av: Klfh

Haha, även jag läste det där om stavningsproblemen. Kunde inte låta bli att sucka uppgivet över mänskligheten ett tag där...



I sanning pinsamt.

2008-11-15 @ 12:02:24
Postat av: fröken

Ungefär lika pinsamt som att knappa femtio procent av Sveriges befolkning inte kan föda barn, dumhet är ej ordet.

2008-11-15 @ 13:18:44
URL: http://www.frokenbloggar.blogspot.com
Postat av: Christian

Frågan är om just du har rätt att gnälla på det, eftersom en viss fröken nu aldrig skulle ha barn. :P



Klfh, pinsamt är ordet. :)

2008-11-15 @ 14:27:44
URL: http://filurix.blogg.se/
Postat av: fröken

Måhända missades poängen i mitt inlägg, ty det var byggt på ironi! Jag ser ej dessa stavningsproblem som dumhet, ej heller är det pinsamt.. möjligen ett problem.

2008-11-17 @ 17:18:39
URL: http://www.frokenbloggar.blogspot.com
Postat av: Christian

Jag måste nog ställa mig mot väggen på andra sidan rummet där, för jag anser det vara både ett problem och en pinsamhet i allra högsta grad. :)

2008-11-18 @ 00:34:28
URL: http://filurix.blogg.se/
Postat av: fröken

så det så! ;)

2008-11-20 @ 15:50:20
Postat av: Christian

Jag ger mig! :P

2008-11-20 @ 23:51:29
URL: http://filurix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0