Uppkoppling - något att fastna på

Ja, det här börjar ju bli smått irriterande. Vissa dagar fungerar internet helt ok, även om det kanske inte är snabbast i stan. Andra dagar fungerar kanske EN hemsida av alla dem jag vill besöka. Det är rätt märkligt, för man kan ju tycka att om en fungerar så borde andra göra det. För att citera Will Smith i Independence Day: "But noo...." Ett annat problem är MSN som inte heller riktigt fungerar som det ska. Jag blir ju rätt förbannad när den av någon anledning börjar hojta om att min IP är felaktig så att det inte går att logga in. Tack för den upplysningen. ^^
Så till saken, jag ska byta leverantör. Telia kanske skulle skrota sitt mobila bredband rakt av för det tycks inte fungera alls som utlovat. Om jag har en mast en knapp km bort från mitt hus tycker jag att det borde gå fortare än 0,5 Mbit/s om det sägs vara "upp till 7,2 Mbit/s". Ofta blir det t o m lägre än så, kanske runt 0,3-0,4. Det är inte acceptabelt och således ska skiten reklameras någon dag framöver. Måste bara få tid till det.
Nackdelen är att ComHem inte riktigt heller har vad jag letar efter. Jag skulle vilja ha några Mbit att leka med på en stabil lina. Men antingen kan jag få 0,5-1 för 99 kr/månaden eller så blir det 7-10 Mbit för 299 kr/mån. Hallå, mellanting? Hur som helst tror jag ändå att jag tar det där Medium-paketet och får en fast uppkoppling. Det är ju ändå inte tänkt att jag ska ha datorn på köksbordet (som jag har nu för mottagningens skull) så en sladd längs med vardagsrumsväggen är inget hinder.
De där extra slantarna löser sig faktiskt också. Tack vare ett fint erbjudande på gymkort från jobbet så kan jag lägga de sparade pengarna på nätet och ändå hålla mig kring samma totala summa. =)

Last but not least, vi avslutar med ett citat från Incubus låt 'Quicksand':
"Some people fall in love and touch the sky. Some people fall in love and find quicksand. I hover somewhere in between... Can't make up my mind."
Ta det inte för allvarligt bara, jag tycker bara det är en smula sant i rätt många fall. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0