Förmiddag innan jobbet..

Nu sitter jag där igen. Oförmögen att skriva det jag tänkte skriva. Men det gör inte så mycket faktiskt. Det är ändå för lite tid för att jag ska få något vettigt gjort... Ska till jobbet om en och en halv timme så det är inte riktigt lönt att grunna för mycket på det.
Men igår kväll kom jag på en bra sak när det gäller vissa detaljer i min bok. Sakta men säkert börjar jag få grepp om tankarna och inse att jag vill ha det si eller så. Det är mycket som ska ändras...
En annan sak jag tänkt på är min enda ordentligt avslutade text. Det är 54 sidor science-fiction om jag inte minns helt fel på sidantalet och det hela startade egentligen som ett sommarprojekt för många år sedan. Texten fick därefter bara ligga och vila i ett par år innan jag postade den på ett forum och då ramlade det in förfrågningar om en fortsättning. Det tog sin tid att få till en bra avslutning, men till sist lade jag nog till 25 sidor och kom då fram till ett prydligt slut och en mängd trevliga kommentarer. =) Att jag nämner något så internt här är helt enkelt för att jag funderar på att lägga ut den texten här, några sidor i veckan för att se hur många som kan tänkas läsa den. Man skulle kunna kalla det experiment faktiskt. =)
Fast det blir himla knepigt att sitta och klippa/klistra med det där. Jag ska nog göra så att jag laddar upp texten till någon sida där man kan hämta hem den och sedan får folk ladda hem den om de vill. =)

http://www.2shared.com/file/3900857/d00f442c/Ett_ddens_nste.html

Se där ja, det gick ju nästan smärtfritt. Tog tre försök att hitta en normal sida för att ladda upp texten och sedan få en normal länk. Internet är verkligen för krångligt för sitt eget bästa ibland... Men men, mycket nöje!
Just det, för att läsa texten, klicka på länken så kommer ni till en sida med lite reklam på och så... Scrolla ned så långt det går och sedan finns det ett ställe som heter "Save file to your PC: Click Here". Tryck sedan på länken där och filen kommer att hämtas till din dator i Word-format!

Och ja, fröken, den här gången är det faktiskt för att folk ska läsa. =P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett snabbt tips är att skaffa nån slags enkel ftp för att smärtfritt ladda upp filer. Ofta får man ju lite serverutrymme av internet-leverantören.



Kanske kan du t.o.m få lite utrymme av Arvid om du ber snällt :P

2008-09-11 @ 18:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0