Utomordentliga dagar, de finns...

Det har som rubriken säger varit en ovanligt bra dag. Förmiddagen förflöt snabbt på stan; började med att hälsa på en kompis på hennes skola för att se vad hon pysslar med förutom att köra tåg. Klart är att jag aldrig lär bli en vävare... =P Sedan följde en vandring runt i stan med nämnda kompis och ett märkligt brev som jag fick bära en bit. Men det hittade rätt och slutade sina dagar i en postlåda...
Vi var också inne i silveraffären på söder för att fundera lite över fotlänkar. Eller ja, jag funderade väl mest på vad jag behövde, hon funderade väl på lite allt möjligt. =) Jag ska tillbaka på fredag och inhandla lite saker jag behöver; hammare, ett ministäd med rundjärn för att kunna slå till en ring, silverlord, flussmedel, syra, m.m. Nu ska jag komma igång med det där silvret, annars lär jag ju aldrig komma vidare med det!

Vi skiljdes åt framåt eftermiddagen och jag hade av någon outgrundlig anledning bestämt mig för att jobba extra idag? Konstig tanke, för visst är det bra med extrapengar, men när jag redan är så trött på att köra tåg, varför gör jag det mer då? Det var hur som helst ett lätt pass på sex timmar. Kanske kan jag finansiera mina dyra inköp med att jobba lite så där då och då. =)

Hemma till tjugo över tio kanske efter en hel dag hemifrån. Imorgon måste jag upp igen för att åka till optikern... Tänkte att det bara var att beställa nya linser, men icke. Jag har inga problem eller förändringar i synen sedan förra undersökningen, men jag antar att optiker gör lite som de vill. Och tandläkare, de gör absolut som de vill, oavsett om man säger "blått" eller "rött". =P

God afton!

Kommentarer
Postat av: fröken

Ibland är det måhända bättre att inte fundera alls.. testosteron!

2008-09-02 @ 18:50:06
URL: http://www.frokenbloggar.blogspot.com
Postat av: Christian

Agera innan man tänkt efter menar du? :P Ja, det kan vara roligt ibland... :)

2008-09-03 @ 09:47:57
URL: http://filurix.blogg.se/
Postat av: fröken

Såsom i konsten bör vi måhända alltid ha en tanke bakom, men låta händerna leka fritt när tanken skall bli handling. Likt en trasrya av livsöden, ja så är min fundering.. ej en plan av detaljer.

2008-09-03 @ 18:07:10
URL: http://www.frokenbloggar.blogspot.com
Postat av: Christian

Kan en tanke bakom den andra välja att stå tillbaka när det väl gäller skapandet? Det blir dagens fråga...

2008-09-04 @ 01:03:52
URL: http://filurix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0