Vi försöker igen!

Ja, det gick lite i stöpet med det här att uppdatera bloggen mer konsekvent, men å andra sidan, vem är jag att döma mig själv? :P Det kan jag överlåta åt andra...

Så vad har jag pysslat med på sistone? Jag var faktiskt ledig i helgen som var nu, 12-13 dec, och det var väl spenderade dagar vill jag lova! Lördagen tillbringades hos Sandra och Kristoffer för pyssel- och bakdag. Det börjar bli en vacker tradition det här att baka eller pyssla någon dag kring lucia, och givetvis är det en fin ursäkt för att träffas allihop. ;) Själv kokade jag knäck med hjälp av goda råd och en rådig Henrik som fixade kastrullen när det väl höll på att koka över!
Söndagen var det fika hos mig som gällde, fast då med flickvän, mina föräldrar och lillebror. Det blev fransk chokladkaka med en ovanligt bra imperial stout! Lita på att jag hittar öl till alla situationer. ;) Lillebror börjar för övrigt bli lite för lång för att det ska vara helt bekvämt...

Annars är jag lite irriterad på min egen självdisciplin när det gäller skrivandet. Jag har t o m lyckats få den där lusten att skriva saker, men när jag väl sätter mig vid datorn eller kommer hem så är det annat jag gör. Lite bättring på den fronten måste det bli, för när jag väl börjar skriva så tänker jag alltid på hur mycket jag gillar det. Skärpning!

Men jag återkommer väl om mindre viktiga saker i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0