Jaha... eller?

Jag fick en märklig känsla nu ikväll. Eller så här framåt natten när jag kommit hem från en lång dag på jobbet. Den var för övrigt inte särskilt rolig... Hur som helst, jag har under dagen funderat lite på mina skrivjobb i vanlig ordning, tänkt på det ena och det andra som rört skidresan och en hel massa andra saker. Det som slog mig nu ikväll var att jag inte hade någon direkt mening att vara vaken. Visst kan jag se något på TV eller så, men det saknar fortfarande ett vettigt syfte eftersom det inte går något jag vill se. Datorn är nog mer intressant ur det perspektivet så därför skriver jag ned det nu; jag hade inget att göra vid datorn heller. Konstig känsla uppstod där.
Jag är nu ingen person som sitter vid datorn jämt eller så, men det finns ändå rätt mycket man kan göra vid den. Således känns det lite udda att inse "nej, det finns faktiskt inget jag ska göra här" när jag i vanliga fall brukar hitta si eller så många sysslor att förströ mig med. Denna insikt bekräftar egentligen lite det jag tänkt på under veckan som gått, att jag ska sitta ännu mindre vid datorn än jag redan gör! Jag kan ju göra något bättre av min tid och för tillfället känner jag också att det finns bättre saker att göra. Så förhoppningsvis blir det "bättring" framöver och jag tillbringar mer tid med att göra annat. Trots allt saknar jag inte sådant och jag är ju ändå den som kan ta tag i det. Det blir emellertid ett inlägg till innan resan, det vågar jag nästan garantera. =)

Lördag till lördag är det som gäller. En hel vecka borta från Sverige och semester från de evinnerligt sega tågen. På den fronten börjar jag bli seriöst uttråkad, de många knepen att tänka på annat till trots! Men det kommer väl tillbaka lite senare när vädret blir bättre. Nåja, resan innebär en vecka borta från datorn och internet så med lite tur kan det fungera som språngbräda för att skära ned ytterligare lite. =)

Kommentarer
Postat av: Klfh

Den där känslan känner jag igen allt för väl. Jag råkar ut för den i princip varje dag, och då sitter jag ändå bara några minuter på kvällen och kollar mailen. Har mina tre e-postlådor att kolla, sen finns det liksom inte mer att göra. Dumt det där egentligen...



Jaja, ha det bra nere i södern.

2009-02-19 @ 20:52:20
URL: http://klfh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0