"Sex"

Det här är förmodligen min längsta dikt. Innehållet talar väl för sig själv kan jag tro men det kanske ska påpekas att det är i konstform det här, inte någon slags erotisk litteratur. Jag tror det är ungefär två år sedan jag skrev den och jag skulle nog påstå att det är ett av mina bättre diktverk!




En ömsesidig längtan att ge,
att med dunkande puls bara se,
hur allting annat försvinner,
att det är blott vi som vinner.


Bara känna värmen som talar,
min hand i din, i hettans salar,
läppar som förför och smeker,
fingrar som berör och leker.


Låt mig se dina ögon blinka,
se hur du som på avstånd vinka,
känna dina muskler spännas,
att din hud inte kan brännas.


En för stunden brinnande låga,
elden som förmår mig att våga,
att lägga en hand på ditt bröst,
lyssna till din flämtande röst.


Känner ditt sinne bli som av glas,
hur njutning övergår i extas,
naglarna som river min rygg,
desperat! Men än är du trygg.


En röst blir en snyftning och stegras,
en osynlig mur som besegras,
när allt som återstår är du,
allt som existerar är nu.


Så blir det till en damm som brister,
jag känner hur ditt inre rister,
en fåfäng kamp mot rörelse,
av ljuvaste förförelse.


Elden falnar till en mindre glöd,
men slocknar inte, inte riktigt död,
vila här i dunklet, mitt hjärta,
och räds inte dagens svärta.


Ögonblicken går så snabbt igen,
och leken börjar om på nytt sen,
en hand som trevar efter din,
för i mörkret, är du bara min.


Kommentarer
Postat av: koreanskan

ledsen att jag inte har varit inne tidigare å läst dina dikter!

me like vad du skriver =)

2009-03-21 @ 08:40:36
URL: http://koreanskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0