Jaha du...

Det dröjde visst lite innan jag fick för mig att skriva årets första inlägg. Främsta skälet är väl att jag inte haft tid och inte någon särskild lust att göra det. Året började fint med en trevlig skaldjursmiddag hos mina föräldrar på nyårsdagen och sedan rullade det på med en fin fredag och lördag.
Lördagen var en bra sådan; tog mig iväg till gymmet och fick i alla fall ihop två pass förra veckan. Av något märkligt skäl var söndagen emellertid oerhört mycket sämre. Bortsett från träningsvärk (och det är ju inte så dumt egentligen) så vaknade jag med huvudvärk och svag feber. Låg kvar i sängen till 12 och försökte sova bort det mesta, men icke. Det är antagligen onödigt att påpeka hur fruktansvärt ointresserad jag var av att jobba den dagen. Men vad kan man göra? Sist jag var sjuk så tog jag faktiskt en sjukdag och det sved ju lite i plånboken... Så det var bara att klä på sig ordentligt och ge sig ut i kylan. Satan vad jag frös de tre första timmarna! Men så fick jag rast och kunde gå en sväng upp till Tx där jag fick några Treo i alla fall. Petade i mig två sådana och en hamburgare på en timmes rast och kom igång lite bättre...
Måndagen var betydligt bättre ändå, även om jag istället för huvudvärk och feber hostade. ^^ Men då hade jag ändå varit på apoteket tidigare under dagen och införskaffat lite Ipren och Alvedon. Jag tar i nio fall av tio inte någon slags tablett eller så, men ibland är det rätt skönt att ha med sig. =)
Tisdagen är nästan bra bortsett från lite halsvärk och trötthet. En god natts sömn borde göra underverk för en blixtförkylning och sedan är man väl förhoppningsvis tillbaka i matchen. Så idag njuter jag av att vara ledig och ta det lugnt, just för att bli helt bra.
I övrigt ser jag fram emot helgen. Jobbet bjuder på bio som tack för en bra höst; trots dåligt väder och stränga tidsscheman lyckades vi hålla tidspassningen vid mellanstationerna på en bra procent! =) Personligen tror jag att det beror på att trafikledningen inte drog till med gult läge för körningen och vi som förare slapp de löjliga hastighetsbegränsningarna. Nej, bättre är att vi får anpassa körningen till väderförhållandena och på så sätt kunna ösa på när det verkligen går, för att sedan ta det lite lugnt när det inte är så bra. Effektivitet, tror jag det kallas. ;)
Bio var det hur som helst och det ska bli kul. "Australia" har ju fått helt ok kritik så det kan nog bli en bra föreställning. Antar att det blir lite middag med vännerna sedan. =)

Till nästa gång...

Christian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0