Tiden går vidare...

Igår var en bra dag. Det är svårt att beskriva bra dagar när ingenting utöver det vanliga har hänt riktigt, men när det ändå känns som att det var en bra dag. =) Så vad gjorde jag igår... Förmiddagen ägnades åt ingenting särskilt; jag petade in de tillhörande hyllorna i min garderob och tog ut de tillfälliga nätbackarna som stod där. Det är visserligen trådbackshyllor nu också, men de här är ju gjorda för garderoben och har en bättre färg, någon slags beige istället för knallvit. Det blev snyggt. Ser mer färdigt ut.
Sedan fick jag lite hjälp av mina föräldrar med att hålla upp gardiner och måtta av sådant. Det kanske hade fungerat själv, men det hade blivit väldigt krångligt att göra småsjusteringar och sedan springa tillbaka två meter för att titta. Och det hela tiden...
Eftermiddagen och kvällen var det jobb som gällde, lite som vanligt för min del. ;) Men trots att det är ett segt pass så gick det ändå bra att köra. Det var inte mördande tråkigt just igår, vilket förmodligen berodde på att jag var på rätt bra humör innan jag gick till jobbet. Tre varv 19 tog sin tid men det var ok och fördelen är att man slutar åt rätt håll i alvik; bara att åka vidare med tåget mot hässelby och sedan kliva av en kvart senare i vällingby för de sista fem minuterna på promenadbiten. =)

Summa summarum då, det mesta är bra just nu. Kommer bara gardinerna på plats så blir det en sak mindre att tänka på. Hallen ska dock fixas någon helg framöver. Den är ju fortfarande i fyra nyanser av märklig brunlila färg. Jag förstår inte alls hur förra ägaren tänkte när hon målade så! ^^ Men det är ju lätt fixat och hallen är betydligt mindre än vad resten av lägenheten är. Lite målartvätt och sedan några lager färg så kommer det bli jättefint.
Det finns förstås andra saker att tänka på, men de är inte så där avgörande som andra kan bli. Med lite tur får jag jobba extra imorgon i alla fall och dra in en liten slant till lönen i februari. Ja, mest av allt längtar jag väl till skidresan under vecka 9... Det finns inget bättre än att åka bort en vecka och ha allting färdigt. Bara att släppa allt och åka buss ett dygn är skönt. Ingen egen planering, bara egen tid, frukost, lunch och middag färdigt, sovrum som städas av någon annan. Det blir helt enkelt inte bättre. Den här gången fanns det spa-avdelning också med både något slags träningsbit och bastu! Fem veckor känns plötsligt som alldeles för lång tid...


Kommentarer
Postat av: koreanskan

åh..jag vill också med å åka skiiiiidor =P

2009-01-22 @ 04:46:02
URL: http://koreanskan.blogg.se/
Postat av: Christian

Vi får göra en resa någon gång! Det var väl någon som hade en stuga uppåt i Sverige om jag inte minn fel. :)

2009-01-22 @ 14:33:27
URL: http://filurix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0