Senaste nyheterna...

Tja... Jag funderade på att skriva det här i engelska, bara för att jag kan, men så gav jag upp tanken. De flesta av mina läsare, kanske alla två eller hur många det nu är, är nog från Sverige. Engelska hade blivit lite.... pretentiöst.

Hur som haver, det blir väl en liten lägesrapport i vanlig ordning; jag kom in på bryggeritekniken som jag sökte till! Det ska bli väldigt kul att läsa den kursen. Det är 1,5 års utbildning och en stor fördel är att det är distansstudier med intensivveckor plus praktik. En stor fördel men samtidigt en liten nackdel eftersom jag inte får samma möjlighet att röra lite på mig. Ur jobbperspektiv är det dock förträffligt då jobbet finns i Stockholm. :)
13 september drar studierna igång igen! Fram till dess är det en del jobb som trängs med diverse saker på agendan:
Bröllop både 24e juli och 13e augusti. Kostymen är fixad skjorta och slips och näsduk måste ordnas! Inga större problem dock. Då är det knepigare med bröllopspresenterna! :P
Midnattsloppet går av stapeln den 14e augusti! I år ska jag försöka putsa tiden till mindre än 45 minuter. Det kan visa sig lite väl ambitiöst för jag gjorde något med knäet i torsdags förra veckan när jag var ute och sprang. Det har väl gjort lite småont en vecka men blivit stadigt bättre så förhoppningsvis är det fritt fram att börja motionera igen på fredag! Förra årets tid var 48 minuter om någon är nyfiken...

I övrigt händer inte så väldigt mycket. Jag försöker vara lite social när jag kan; var ute och träffade en kompis igår för att prata lite och dricka ett par goda öl, bl a en Old Rasputin från USA. Jag har inte sett henne på ett år så det var väldigt trevligt att göra det igen! :)

Måste jobba på solbrännan också, det är ju ett mål i sig med sommaren. :P Nu ska jag strax till jobbet emellertid så det blir inte många soltimmar just idag...

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0